Succes in de logistiek

Elke dag horen we dat een transportbedrijf failliet gaat, sommige vanwege financiële redenen, het verlies van een belangrijke klant, niemand die het bedrijf overneemt omdat de huidige eigenaren met pensioen willen gaan of dat de wettelijke vereisten gewoon te zwaar zijn geworden. Om een ​​bedrijf succesvol te laten zijn, zouden we de volgende tips geven.

1. Uitrusting

Apparatuur moet geschikt zijn voor de taak, koop geen 10t-vrachtwagen om een ​​20t-klus te doen, evenmin heb je geen 700pk-vrachtwagen nodig om snelwegwerk te doen. Apparatuur moet veilig en betrouwbaar zijn. De NSW RMS heeft een gids met de titel Veiligheidstechnologieën voor zware voertuigen en combinaties die buitengewoon nuttig is, zowel vanuit een veiligheidsperspectief als om te overwegen welke opties moeten worden toegevoegd aan de aankoop van een zware auto. De technologieën zijn gecategoriseerd op type. Dit geldt niet alleen voor grote apparaten zoals vrachtwagens maar wees ook effectief met de kleine dingen. Denk aan vouwkratten en kunststof bakken.

Apparatuur moet ook kosteneffectief zijn, zorg ervoor dat de kosten voor apparatuur niet hoger zijn dan een derde van de totale kosten. Houd rekening met de tijdsduur dat u uw apparatuur zult gebruiken met betrekking tot de terugverdientijd, een periode van hoge activiteit, bijvoorbeeld een 24/7 operatie met 2 of meer chauffeurs kan een terugverdientijd van 2 jaar vereisen in vergelijking met een enkele chauffeur die 12 uur per dag werkt.

2. mensen

Elk bedrijf zal u vertellen dat uw grootste bezit uw mensen zijn. Hoe u mensen aanstuurt, is ook uw belangrijkste vaardigheid als bedrijfseigenaar. De meeste vrachtwagenchauffeurs brengen het grootste deel van hun tijd buiten zicht en communicatie door, maar toch kunnen ze de sleutels van een combinatie van zware voertuigen met een waarde van meer dan $ 350.000 in handen hebben. Dus hoe geeft u uw chauffeurs de beste mogelijkheden? 

Opleiding is een belangrijke doelstelling voor elk bedrijf. Van General Driver Induction tot Chain of Responsibility Training, tot gespecialiseerde chauffeurstraining om ervoor te zorgen dat de chauffeur het zware voertuig optimaal bestuurt. Hoe meer een chauffeur wordt gewaardeerd als een cruciale hulpbron en er wordt geïnvesteerd in de individuele ontwikkeling van de chauffeur, des te meer zal de chauffeur zich zal lonen voor het bedrijf. Ze kunnen in staat worden gesteld om uw beste marketingmiddel te worden door dagelijks met uw klanten en potentiële nieuwe klanten te praten.

3. Klanten

Het succes van elk bedrijf is het hebben van een goed, solide klantenbestand. Klanten zullen een transportbedrijf inschakelen voor het primaire doel om hun marketingdoelstelling van distributie te bereiken. Ze hebben je nodig om hun product op tijd en in goede staat bij hun klanten te krijgen. U moet weten hoe u een stapje verder kunt gaan als u daarom wordt gevraagd, hoe u een deadline kunt halen als u daarom wordt gevraagd, zonder de veiligheid van de bestuurder in gevaar te brengen, en het allerbelangrijkste is om een ​​betrouwbare en consistente service te bieden.

Hot

Verras je kind met een van deze cadeaus

Het is erg leuk om cadeaus aan anderen te geven. Als je van iemand houdt, wordt je er blij van om diegene blij te...

Online Events

We zitten nog steeds met z’n allen midden in een lockdown, waarin een evenement bezoeken al heel lang niet meer mogelijk is. Door de...

Ook een nieuwe damesfiets kopen?

Nu het mooie weer er eindelijk aankomt willen we met z’n allen maar wat graag weer naar buiten. Hiervoor heeft ieder zo haar eigen...

Related Articles

Wat moet je doen bij een ongeluk?

Het kan helaas voorkomen dat je som in een ongeluk betrokken raakt? Dit is natuurlijk ontzettend vervelend. Niet alleen kunt u fysieke schade hebben,...

Shortlease zakelijk: leasen al vanaf één maand!

Het kan geschikt zijn als je bent aangenomen voor een tijdelijke functie of als je een autoliefhebber bent en graag om de zoveel tijd...

Klaar voor de laatste maand

We zitten alweer bijna in de laatste maand van 2021! Heel gek, 2020 lijkt nog maar gisteren te zijn geëindigd. Maar nu de laatste...