Elke dag horen we dat een transportbedrijf failliet gaat, sommige vanwege financiële redenen, het verlies van een belangrijke klant, niemand die het bedrijf overneemt omdat de huidige eigenaren met pensioen willen gaan of dat de wettelijke vereisten gewoon te zwaar zijn geworden. Om een bedrijf succesvol te laten zijn, zouden we de volgende tips geven.
1. Uitrusting
Apparatuur moet geschikt zijn voor de taak, koop geen 10t-vrachtwagen om een 20t-klus te doen, evenmin heb je geen 700pk-vrachtwagen nodig om snelwegwerk te doen. Apparatuur moet veilig en betrouwbaar zijn. De NSW RMS heeft een gids met de titel Veiligheidstechnologieën voor zware voertuigen en combinaties die buitengewoon nuttig is, zowel vanuit een veiligheidsperspectief als om te overwegen welke opties moeten worden toegevoegd aan de aankoop van een zware auto. De technologieën zijn gecategoriseerd op type. Dit geldt niet alleen voor grote apparaten zoals vrachtwagens maar wees ook effectief met de kleine dingen. Denk aan vouwkratten en kunststof bakken.
Apparatuur moet ook kosteneffectief zijn, zorg ervoor dat de kosten voor apparatuur niet hoger zijn dan een derde van de totale kosten. Houd rekening met de tijdsduur dat u uw apparatuur zult gebruiken met betrekking tot de terugverdientijd, een periode van hoge activiteit, bijvoorbeeld een 24/7 operatie met 2 of meer chauffeurs kan een terugverdientijd van 2 jaar vereisen in vergelijking met een enkele chauffeur die 12 uur per dag werkt.
2. mensen
Elk bedrijf zal u vertellen dat uw grootste bezit uw mensen zijn. Hoe u mensen aanstuurt, is ook uw belangrijkste vaardigheid als bedrijfseigenaar. De meeste vrachtwagenchauffeurs brengen het grootste deel van hun tijd buiten zicht en communicatie door, maar toch kunnen ze de sleutels van een combinatie van zware voertuigen met een waarde van meer dan $ 350.000 in handen hebben. Dus hoe geeft u uw chauffeurs de beste mogelijkheden?
Opleiding is een belangrijke doelstelling voor elk bedrijf. Van General Driver Induction tot Chain of Responsibility Training, tot gespecialiseerde chauffeurstraining om ervoor te zorgen dat de chauffeur het zware voertuig optimaal bestuurt. Hoe meer een chauffeur wordt gewaardeerd als een cruciale hulpbron en er wordt geïnvesteerd in de individuele ontwikkeling van de chauffeur, des te meer zal de chauffeur zich zal lonen voor het bedrijf. Ze kunnen in staat worden gesteld om uw beste marketingmiddel te worden door dagelijks met uw klanten en potentiële nieuwe klanten te praten.
3. Klanten
Het succes van elk bedrijf is het hebben van een goed, solide klantenbestand. Klanten zullen een transportbedrijf inschakelen voor het primaire doel om hun marketingdoelstelling van distributie te bereiken. Ze hebben je nodig om hun product op tijd en in goede staat bij hun klanten te krijgen. U moet weten hoe u een stapje verder kunt gaan als u daarom wordt gevraagd, hoe u een deadline kunt halen als u daarom wordt gevraagd, zonder de veiligheid van de bestuurder in gevaar te brengen, en het allerbelangrijkste is om een betrouwbare en consistente service te bieden.